Wednesday, September 7, 2011

Kalaulah suatu hari nanti :')

Assalamualaikum.


Awak oh awak
Kalaulah suatu hari nanti saya menangis meraung macam orang gila, atau macam orang tak ingat dunia
Awak sudi ke ada dekat sisi saya teman saya, pujuk saya, dan pinjamkan bahu awak untuk saya lepaskan kesedihan?
Kalaulah suatu hari nanti saya melompat-lompat macam beruk kegembiraan
Awak sudi tak nak melompat-melompat dengan saya raikan kegembiraan saya tu?
Kalaulah suatu hari nanti saya berjalan-jalan dengan awak, dan terjatuh longkang dengan malu dan sakit tu
Awak sudi tak tolong saya kongsi rasa sakit dan malu tu?
Kalaulah suatu hari nanti saya jadik gemok dah takde shape badan macam awek cun yang lain
Awak sudi tak terima saya lagi, dan janji setia dengan saya dan tak pergi cari perempuan lain?
Kalaulah suatu hari nanti muka saya tak secantik sekarang
Awak sudi tak mengaku saya ni orang penting dalam hidup awak?
Kalaulah suatu hari nanti saya ditarik nikmat menjadik pekak dan tak mampu lagi mendengar suara awak yang biasa saya dengar
Awak sudi tak bercakap dengan saya walaupun saya tak boleh mendengar?
Kalaulah suatu hari nanti saya buta dan tak mampu nak melihat dunia lagi
Awak sudi tak nak pimpin saya dan jadik kedua belah mata untuk saya?
Kalaulah suatu hari nanti saya ditakdirkan bisu dan tidak mampu lagi membebel, bergelak ketawa dengan awak lagi
Awak sudi tak bercakap lagi dengan saya walaupun saya tidak mampu membalas kata-kata awak lagi?
Kalaulah suatu hari nanti saya hilang ingatan dah tidak boleh ingat sesiapa pun disekeliling saya
Awak sanggup tak setia berada disisi saya, bercerita kepada saya setiap hari tentang hal kita walaupun saya tak mampu nak ingat lama?
Kalaulah suatu hari nanti saya cacat dah tidak terdaya nak buat apa-apa pun
Awak sudi tak suapkan makanan dekat saya, dukung saya dah mandikan saya masa itu?
Kalaulah suatu hari nanti hayat saya tinggal berapa detik jea lagi, nyawa saya sudah sampai di kerongkong
Awak sanggup tak temani saya dan ajarkan saya mengucap?
Kalaulah suatu hari nanti ditakdirkan pergi dulu dan tinggalkan awak sorang-sorang
Awak sudi tak sedekehkan saya al-fatihah untuk bekalan saya?
Kalaulah suatu hari nanti awak dah jumpa jumpa pangganti saya
Awak boleh berjanji tak yang awak takkan pernah lupa kan saya ni walaupun saya dah tiada?


p/s:copy paste orang punya jea, tapi ni telah di'edit' sedikit sebab tak nak terlampau syahduu hihi. enjoyy :)